zaterdag 4 februari 2017

De Strakke Buik



De Strakke Buik


De afgelopen weken heb ik meerdere malen de vraag gehad: "heb je niet een paar goede buikspier oefeningen voor mij".  

"Nou, er zijn heleboel goede buikspier oefeningen". Net zoals dat er een heleboel goede beenspier oefeningen bestaan, heleboel goede armspier oefeningen en nog veel meer..

















(eigen foto)


Belangrijke vraag is met welk doel, wat wil je bereiken met de buikspier oefeningen?  


wil je wandelen

wil je lang kunnen zitten

wil je kunnen tillen

wil je lang kunnen staan

wil je krachtig de rug kunnen buigen, bijvoorbeeld houthakken

wil je beter kunnen hoesten, niezen, persen

wil je fietsen

wil je roeien

wil je hockeyen

wil je voetballen

wil je golfen

wil je honkballen

wil je speerwerpen

wil je polsstokspringen

wil je hardlopen

wil je zwemmen


zeg het maar..

"Nou eigenlijk denk ik dat mijn buikspieren wat slapper zijn"

"Heb vaak last van mijn rug, en ik wil het wat steviger hebben"

"Het is toch ook goed voor je rug..?"



Stof tot nadenken dus..




2 opmerkingen:

Unknown zei

Leuk, de "blogjesbuik". Ik denk na!!!

Unknown zei

Ik wil een strakke buik en kei hard kunnen lopen....